Terapi på telefon

Før tiden med corona hvor vi var tvunget til at bruge telefon og online, havde jeg allerede mange sessioner på telefon. Mange af mine klienter bor ikke tæt på mig (København/Nordsjælland). Derfor har jeg i mange år ydet terapi gennem telefon. Nogle tænker måske, at man så ikke på samme måde kan komme i dybden og arbejde målrettet - men jo, det kan man. Og sommetider næsten endnu bedre, fordi der ikke er andre forstyrrende elementer og man så kan koncentrere sig om stemmen og ordene. Dertil oplever flere også, at det er lettere og hurtigere, fordi der ikke skal afsættes tid på transport eller bruges energi ved at mødes.

Min sessioner gennem telefon er også meget fleksible i forhold til tidspunkter og dage. Jeg tager lige så gerne en samtale søndag morgen som fredag aften - hvis der er brug for det.

Udover samtalerne følger jeg også op med mails med skemaer, gode råd og opsummering af fokuspunkter, så man har noget håndgribeligt at støtte sig til ved siden af samtalerne. De klienter der vælger terapi gennem telefon er ikke nødvendigvis dem, der bor langt væk fra mig. Jeg har også klienter, der vælger telefonen selvom vi bor tæt på hinanden - men for dem er det den bedste måde at få hurtig hjælp på. Og i ferietid kan det være godt at vide, at hjælpen blot er et opkald væk.

Jeg er meget trænet til at yde både omsorg, støtte og hjælp gennem telefonen. Jeg har i flere år været telefon- og chatrådgiver hos Psykiatrifonden, hvor jeg har haft flere hundrede samtaler med mange forskellige mænd og kvinder, der enten selv har været ramt eller er pårørende - og jeg har haft berøring med alt lige fra angst, stress, depression til livskriser og sorg.

Forrige
Forrige

Terapi til lands og til vands…

Næste
Næste

Film om håb